Mitt mående

Så mycket känslor inom mig. Så mycket som hänt sedan i juni. Saker som påverkat mig enormt. Saker som fått mig att nå botten. Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Saker som man aldrig trodde hända kan hända.

Jag är bra på att trycka bort mina känslor. Dölja när jag mår dåligt. Finns nog bara 4 personer som vet hur skit jag mått. Även om jag idag mår bättre så är det fortfarande en lång process kvar. Bearbeta och gå vidare. Att ha varit på den nivå av att må dåligt som för mig var botten har varit jobbig psykiskt. Jag har bara tänkt på bebisen. Om den tagit skada av mig nedstämdhet och de dagar (varje dag) jag gråtit.

Jag har väl märkt att ju bättre JAG började må desto aktivare blev bebisen i magen.

Allt jag hoppas på nu är att allt ska bli bra igen. Att jag kan andas utan att bli rädd för framtiden.

Anonym:

<3<3varma kramar känner samma sak

Svar: Kram!
Sophie Thingvall

Anonym:

Hellre olycklig av sanningen än lycklig av lögnen. När man har nått botten så finns chansen att bygga upp en ny stabilare grund någon annanstans, tillsammans med människor som vill en gott; ta den chansen! Man lever bara en gång så det gäller att ta tillvara på den tiden och göra bästa möjliga.

Svar: Absolut! Det är det jag hoppas att jag ska kunna göra.
Sophie Thingvall

Anonym:

Vad har hänt? Om du vill dela med dig till dina läsare, finns nog många som känner igen sig! Frivillig styrkekram!

Svar: När jag känner mig redo kommer jag nog att berätta, men just nu är allting så nytt och fortfarande något som jag bearbetar! kram
Sophie Thingvall

Anonym:

Ty dig till personer som du litar på till 100 %, låt dem hjälpa dig igenom det du nu går igenom. Umgås med människor som ger energi, inte tar energi. Ärlighet, respekt o trohet kan ta en evighet att bygga upp men på bara en millisekund raderas o därefter väldigt svårt att åter bygga upp.
Välj aktivt bort människor som sårat, svikit och behandlar dig illa. Livet är för kort för att slösas bort på mindre snälla individer. TA INGEN SKIT som den fiktiva SVT karaktären sa och det är något som jag tror att vi flickor/tjejer/kvinnor/tanter behöver tänka på extra mycket då vi ofta anklagar oss själva för de motgångar vi stöter på i lovet.. o detta trots att vi iNTE har ett dugg med det att göra..

Ta inte detta som kritik, jag blev berörd av din text o säger det i all välmening.

Låt ditt (och snart dina) barn få se en glad, lycklig o energifylld mamma, inte en ledsen, förtvivlad o rädd mamma. Styrka till dig!

Svar: Tack för din kritik och absolut. Jag vill och är inte ens person som mår dåligt annars. Visst att man kan ha sina sämre dagar. Tack för dina ord ännu en gång. Kram
Sophie Thingvall

Kommentera inlägget här:
Blogg listad på Bloggtoppen.se