Thinking of pregn...

Alla kommer till en fas i livet då man inte riktigt vet vad man vill, vem man egentligen är och ja allt sånt.. Men ibland tror jag att jag kommer i den fasen varje månad, haha.. Just nu vet jag iallafall vad jag vill vilket jag velat länge nu men samtidigt så kanske jag borde försöka tänka ekonomiskt angående detta, vilket vore det bästa men skulle det vara så att jag skulle bli gravid utan jobb så finns det inga tankar på abort, och ja för att minska risken för att bli gravid kan man använda kondom men det kommer inte vi att göra, så om man säger det såhär båda vill men det är ju det ekonomiska men jag vet att oavsett vad så kommer vi klara det tillsammans, jag kommer självklart försöka söka jobb..



 
Sen behöver vi ju inte försöka få mig gravid (fast jag vill det) men det kommer när det kommer och vilket som så kommer det vara efterlängtat! SÅ är det, jag känner att jag kommer ändra min bloggstil en aning också, känner att så som jag skrev förut är inte riktigt jag längre, eller jag vet inte.. så känner jag iaf inte nu, just nu känner jag mig, kaxig, skriver vad jag vill och skiter i vilket.. TYP!
Sara:

Jag anser att vill ni ha barn så är det bara att försöka. Att kunna ge sitt/sina barn en bra uppväxt handlar om så mycket mer än att ha gott om pengar. Visst, blöjor och eventuell ersättning (är ju inte säkert du kan/vill amma) kostar en hel del, men det ekonomiska löser sig alltid.



Jag vet ju inte hur eran situation ser ut, men jag antar att åtminstone en av er har jobb? Då har ni mycket bättre förutsättningar ekonomiskt än många andra har. Stort lycka till, och jag hoppas få se en Mini-Sophie snart! :D

Kommentera inlägget här:
Blogg listad på Bloggtoppen.se