Varför spela nånting du egentligen inte är



Bloggidentiet? (kommer inte på nå bättre ord).

Varför skapar man en sån? Varför inte bara vara sig själv i sin blogg, visst alla har rätt att skriva hur dom vill i sina bloggar men vad är det man tjänar på att kanske vara en bitch i sin blogg sen världens snällaste i verkligenheten? Många uppfattar ju då personen som en bitch, elak och kall person eftersom personen är så i sin blogg. Varför inte visa upp sitt rätta jag och bli omtyckt för den man är och inte för sin bloggidentiteT?!

Jag förstår inte varför man ska "spela"  i sin blogg och vara sig själv utanför den.
Visst man behöver inte heller bara ha en elak bloggidentitet man kan ha vad som helst.. 


Att vara den där elaka personen som jämt säger elaka saker om andra för att få många kommentarer eller retuschera sina bilder för att se smalare ut? Varför? Varför inte visa sitt rätta jag och bli älskad och omtyckt för den man egentligen är..

Vi människor är inte födda perfekta men att försöka spela överklass, märkvärdig eller försöka framstå som bättre än alla andra så blir man inte omtyckt, det kan handla om att personen som skriver är osäker på sig själv eller andra saker. Och vi som läser bloggen anser att person bara framstår som dum i huvudet som tycker att man är bäst, vi är bra på våra sätt men att klanka ner på andra för att framstå som bättre gör dig själv bara till det sämre.


Vi kanske inte vågar vara oss själva för att vi känner oss misslyckade eller dåliga så därför använder vi våran blogg som nått sorts "skydd" och spelar och provocerar för att bli omtyckt och känna sig bra och inte misslyckade, visst kan det vara så.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg, detta är bara min åsikt om att vara någon man inte är i sin blogg, det behöver inte heller handla om bloggen, det kan vara i skolan, arbetslivet och sånna saker.

Vi människor kanske är för fega för att våga stå för dom vi är? Vi kanske vill genom våran blogg vara något vi egentligen är i våra drömmar? Jag vet inte, jag är alltid mig själv, jag spelar inte nånting jag inte är, för det kommer jag iaf längst på...

Detta är min åsikt...



Jag ser inte ner på någon men jag visar mer respekt för en person om den är sig själv i alla lägen!






En bild från idag, Cissi och Jag på Kulturens HUS (;

Kommentera inlägget här:
Blogg listad på Bloggtoppen.se