Blir man vuxen för att man fyllt arton?




Jag blir less på folk som lovat att lämna tillbaka pengar ena dagen men gör det inte och jag vill ju inte verka som ett tjatmonster. Men vad ska jag göra om jag behöver pengarna? Jag försöker alltid lämna tillbaka de pengar jag lånar av folk så fort som möjlgt, just för att slippa vara skuldsatt. Visst nu har min kompis inte lånat så mycket, men jag behöver dom pengarna för jag håller på att bli fattig. Så ja, om man lovar nånting så får man hålla det.


Snart ska jag och Jimmy gå till konsum för att köpa sallad, gurka och paprika, för vi ska ju göra kebab. Gott gott. Senare blir det Andra Avenyn, jag har längtat hela veckan för det är så himla spännande, sen blir det att se Wallander. Ja jag älskar dom filmerna. Synd dock att skådespelaren, Johanna har dött. Nog för att det var ett tag sen nu, men synd. hon var verkligen en bra skådespelerska. Men men, annars har det inte hänt så mycket idag, jag har halv sovit i soffan, låg och kollade ensam hemma men somnade. sen vaknade jag av att Jimmy pratade med mig. Sen somnade jag om och ja sen ringde pappa och nu ska jag inte somna om för ja då lär jag ju inte kunna sova ikväll.


Nu är det inte länge kvar till Julafton, Nyår och min födelsedag. Jag längtar mest till Min födelsedag, men först måste det ju bli ett nytt år. Haha. Och bara för att jag fyller 18 kommer jag inte bli mer mogen. Jag kommer vara samma vanliga tjej. Bara för att man fyller en viss ålder ska det inte betyda att man måste bli mognare, som ex 18. Blondinbella som tyckte bara för att nu har hon blivit myndig att då ska jag skriva mer vuxet i min blogg, hallå, du fyller bara 18 och man kan inte gå från barn till vuxen på ett smack. Bara kolla in Julia, en av mina bästa vänner. Hon är 18 och fyller 19 i Mars och inte fan är hon mer mogen för det, hon är den Julia hon alltid har varit, fast blivit mognare med åren och det blir vi alla. Men bara för att man fyller myndig ska man inte gå över från tonårslivet till vuxen livet. Julia hon är mogen det är hon, men även har hon sina sjukt barnsligasidor, men jag älskar dom. För det är den hon är, hennes konstiga humor ja allt.


Nej bara för att man fyller 18 ska det inte innebära att man helt plötsligt förändras och blir vuxen.
Kommentera inlägget här:
Blogg listad på Bloggtoppen.se