Bussarna kör som dårar!



Bussarna här i Norrbotten tycker jag kör som dårar. Varje gång man ska gå på bussen och har klickat med busskortet så gasar dom fort iväg, man hinner inte ens ta en plats och sätta sig ner. Jag är rädd för att åka buss, speciellt när det är halt ute eller då det blåser kraftigt, busschaufförerna verkar inte bry sig om att det är 90 på 97:an eller att det kanske är 50 istan och dom kör ändå 70. Igår när vi åkte mot Gammelstan så körde en länstrafikenbuss nästan om pappa, pappa låg i 100 och bussen var några meter bak, men närmde sig fort, chaffisen måste ha kört mer än 90, låg säkert i 110 den galna busschaffisen. Så bussen var nästan bak i ändan på våran bil, så pappa blev förbannad och vevade ner rutan och visade fingret, HAHA in your face biatch.


Busschaufförerna ska ju ta hänsyn till passagerarna och tänka på hastigheten. Om det är halt ute och bussen kör i ca 110, sen mitt i allt springer en älg ut på vägen, den är vad ska vi säga, 100 meter bort och chauffören ser den inte förrän det är 80 meter kvar och han ligger i 110, hur in i helvete ska han hinna bromsa på den sträkan om det är halt ute? Alla busschaufförer borde tänka på hur fort dom kör och inte köra som värsta galningar. Sen en annan sak, då det är gamla personer som ska in på en buss, så betalar dom, sen ska dom gå och sätta sig, men busschauffören har ju alltid så bråttom så dom skyndar med att gasa iväg och den gamla personen som inte har hunnit sätta sig ramlar ju. Men det skiter ju chauffören i, dom fortsätter bara köra. Det verkar alltid som att dom har bråttom. Fyfan för er busschaufförer säger jag. Ta hänsyn åt era passagerar, för jag är rädd att åka buss, jag hatar verkligen att åka buss!




Anonym:

Alla moderna bussar har en spärr så dom inte kan köra över 90 km/h. Så förstår inte riktigt hur det där hänger ihop.

limpan:

alla chaufförer kör inte så som du beskriver, även om min far är en sådan :P dom flesta jag har åkt med väntar tills pensionärerna har fått sätta sig ner.

Louise:

Hej gumman! ville bara säga att jag kommer ha kvar min gammla blogg =)

o.ö:

åk inte buss dåra

Sophie:

svar till den som inte skrev namn: Ja bra fråga, antagligen var det ingen modernbuss med sådan spärr, var inte så svårt att lista ut!



Svar till Limpan: Påstår inte att alla busschaffisar kör som dårar, men oftast tycker jag att dom gör det, jo visst kan dom vänta ibland på pensionärerna, men har varit med om det några gånger att dom inte gjort det!



nigga:



Dem kör ju riktigt hardcore. I lööve it.

Kommentera inlägget här:
Blogg listad på Bloggtoppen.se